پروژه ژئوپارک در نمرود
نوشته شده توسط : dellaram
 
پروژه ژئوپارک در نمرود
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محققینی که در چهارچوب پروژه ساخت ژئوپارک در کاسه آتشفشانی نمرود از سوی فرماندرای بیتلیس به منطقه آمده بودند، در دریاچه واقع دردهانه آتشفشان به تحقیق و بررسی پرداختند. اين پروژه بخش ديگري ارز تلاش تركيه براي جلب گردشگران تور تركيه ميباشد . پيش از اين نيز تركيه تلاش زيادي براي افزايش حجم مسافران تور تركيه انجام داده بود . 

ویسل یورداکول فرماندار بیتلیس، طی مصاحبه ای با روزنامه نگاران، اعلام داشت، هیئتی متشکل از پژوهشگران به بیتلیس آمده و در محل تاسیس پروژه، به تحقیق پرداخته اند.

یورداکول ضمن تاکید بر اینکه پروژه در مدتی کوتاه حاضر شده و فعالیتهای ساخت آغاز خواهد شد، اعلام داشت، از اینکه دومین ژئوپارک ترکیه در بیتلیس ساخته می شود، بسیار خرسند میباشند.

یورداکول همچنین ضمن ابراز اینکه از تجربیات شهردار شهرستان کولا وابسته به استان مانیسا، که اولین ژئوپارک ترکیه در آنجا قرار دارد، استفاده خواهند نمود، ابراز داشت، پس از انجام تحقیقات در محل، با محققان مشاوره خواهند نمود.

وی ضمن اشاره به اینکه بخش توریزم ژئوپارک در دنیا به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار میباشد، اعلام داشت که برای راهیابی به این بخش، پتانسیل موجود را به حرکت درخواهند آورد. اين پروژه ميتواند كمك شاياني به جلب مسافران تور تركيه باشد . 

وی ضمن ابراز اینکه پژوهشگران معتقدند نمرود یکی از بهترین نامزدهای ژئوپارک جهان میباشد، اعلام داشت با آغاز به کار این پروژه، ۳ هزار نفر، مشغول به کار خواهند شد.

یورداکول ضمن ابراز اینکه برای تحقق این پروژه تلاش فراوانی انجام میدهند، گفت: "بر این باورم، این پروژه که در طول چند سال حاضر خواهد شد، آینده این منطقه را تغییر خواهد داد."





:: برچسب‌ها: پروژه ژئوپارک در نمرود ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: