جاذبه های ارمنستان
نوشته شده توسط : dellaram

someae armenia

صومعه ارمنستان بر بالای کوه آراگات به ارتفاعی حدود دوهزار و سیصد متر از سطح دریا قرار دارد و دوران ساخت این بنا مربوط به قرن هفتم می باشد. این صومعه با نام ارمنی  به معنای"قلعه ای در ابرها می باشد. صومعه دارای امکاناتی مانند: سیستم گرمایشی و حمام می باشد. در مجاورت بنای این صومعه کلیسایی که متعلق به قرن یازدهم می باشد وجود دارد.

مطالب مرتبط : تور ارمنستان تابستان 93  , تور ارمنستان تیر 93  , تورارمنستان

 

 

 

 

 

kelisa jame armenia

 

کلیسای جامع اچمیادزین ارمنستان تقریبا سه قرن بعد از میلاد ساخته شده است و بنای این کلیسا هنوز هم بعد از این سالها پا برجا مانده است. کلیسای جامع اچمیادزین ارمنستان که نام اصلیش کلیسای واغارشاپات می باشد فقط از سنگ درست شده است و در ساختن بنا از ماده ساروج استفاده نکرده اند. کلیسا که از کلیساهای ارمنستان قدیمی می باشد به کلیسا جامع ارمنستان هم معروف می باشد.  کلیسای جامع اچمیادزین ارمنستان به دلیل اینکه فرهنگ و تاریخ مردم ارمنستان را نشان می دهد ، به یکی از دیدنی های خوب ارمنستان برای گردشگران و مسافران تبدیل شده است.

 

مطالب مرتبط : تور ارمنستان تابستان 93  , تور ارمنستان تیر 93  , تورارمنستان

 

دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان در شصت کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک واقع شده است. دریاچه سوان ارمنستان که بزرگ‌ترین و وسیع ترین دریاچهٔ قفقاز و از بزرگ‌ترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در جهان می باشد. در بلندای ۱۹۱۶ متری سطح دریا قرار گرفته است. این نام دریاچه سوان از ریشهٔ اورارتویی سیونا و به معنای سرزمین دریاچه‌ها نام گذاری شده است. تقریبا به این دریاچه 36 جویبار وارد می شود و  فقط رود هِرازدان می باشد که از دریاچه سوان سرچشمه می گیرد. نزدیک دریاچه سوان ارمنستان شهرستانی به نام دیلیجان و چشمه آب معدنی به این نام وجود دارد که از منطقه های گردشگری می باشد. مشهورترین ماهی قزل آلای دریاچه سوان ارمنستان به نام ایشخان یا شاهزاده می باشد .

مطالب مرتبط : تور ارمنستان تابستان 93  , تور ارمنستان تیر 93  , تورارمنستان

 

جرموک ارمنستان

جرموک ارمنستان شهری در استان وایوتس‌جور  می باشد که در جنوب ارمنستان قرار گرفته است . جرموک ارمنستان آبشار زیبا و چشمه‌های معدنی آب گرم دارد و در دوره شوروی از مکانهای تفریحی و مورد علاقه در فصل تابستان بود. هم اکنون شهر جرموک ارمنستان تولیدات آب معدنی بسیار زیادی دارد و برای تبدیل مجدد جرموک ارمنستان به مرکز گردشگری دولت ارمنستان بسیار تلاش می‌کند. اسم جرموک به زبان ارمنی به معنی جای گرم می باشد.

مطالب مرتبط : تور ارمنستان تابستان 93  , تور ارمنستان تیر 93  , تورارمنستان

 

 

 

 

 

دلیجان ارمنستان

 

دلیجان ارمنستان از زیباترین شهرهای ارمنستان می باشد . دلیجان ارمنستان هوایی معتدل با تابستانی خنک و زمستانی آفتابی و گرمی را دارد.  همینطور چشمه های معدنی با هوای تازه  که شفا بخشی چشمه ها مانند آب های ویچی در فرانسه می باشد. به همین علت برای کسانی که برای استراحت به شهر دلیجان ارمنستان می روند شاهد معجزه این چشمه آب گرم می باشند و امکانات درمانی و تفریحی متنوعی برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد. شهر دلیجان ارمنستان در قسمت شرقی ارمنستان با کوههای قفقاز در دره رود اقسدف در ارتفاع ۱۱۰-۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است محصور شده می باشد رشته کوههای زیبای دلیجان که با پوشش جنگلی زیاد پوشیده شده است که شبیه مراتع در ارتفاعات کوه های آلپ است.

 

مطالب مرتبط : تور ارمنستان تابستان 93  , تور ارمنستان تیر 93  , تورارمنستان

 

 

موزه آثار خطی ارمنستان

موزه آثار خطی ارمنستان درانتهای شمالی خیابان مشدوتس قرار گرفته است و مقابلش مجسمه های بزرگی از مورخان و روحانیون مشهور قرون وسطی وجود دارد و در پایین ومرکز مجسمه ها مجسم مسروف مشدوتس مخترع خط ارمنی در سال 405 میلادی و  شاگردش قرار گرفته است . ساخت بنای موزه درسال 1959 بود و هم اکنون بیشتر از 17000 نسخ تاریخی در موزه جمع آوری شده است و مراقبت می شود . بزرگترین کتاب در این موزه متعلق به قرن هشت میلادی می باشد که وزن کتاب بیست و هشت کیلوگرم است و کوچکترین کتاب متعلق به قرن پانزده میلادی می باشد که وزن کتاب تقریبا 190 گرم می باشد.

مطالب مرتبط : تور ارمنستان تابستان 93  , تور ارمنستان تیر 93  , تورارمنستان

 

dare golha in armenia

دره گل ها در ارمنستان در پنجاه km شمال شرقی شهرایروان قرار گرفته است از ویژگی اصلی این منطقه طبیعت سرسبزکوهستانی می باشد که در فصل تابستان در گل و گیاه های  بسیار زیبا و در فصل زمستان با حجمی  ازبرف پوشیده می شود و ازمراکز عمده تفریحی درطی سال است که دارای مجموعه های ورزشی , رستوران ها , هتلها می باشد طول پیست اسکی هفت km می باشد و درسال 2004 تل سیژ این پیست اسکی را باز سازی و تعمیر کرد و به تعداد ایستگاه های پیست اضافه کرد. در این دره گل مجموعه کلیساهای جامع را می بینیم که چهار کلیسای بزرگ و دو کلیسای کوچک وجود دارد. درسال 1013 میلادی کلیسای بزرگ و اصلی به نام گریکور مقدس ساخته شده است و در فضای کلیسا مقبره بنیانگذاران  و سنگهای سلیبی قرن دوازده و سیزده وجود دارد و  مقبره دوم  پادشاه ارمنی که در جنگ سلجوقیان کشته شدند نیز وجود دارد.

مطالب مرتبط : تور ارمنستان تابستان 93  , تور ارمنستان تیر 93  , تورارمنستان

 

 

برچسب‌ها: تور ارمنستان تابستان 93, تور ارمنستان تیر 93, تورارمنستان, تور لحظه آخری ارمنستان

+ نوشته شده توسط arezu در یکشنبه هشتم تیر 1393 و ساعت 13:55 | نظر بدهید




:: موضوعات مرتبط: تور ارمنستان , ,
:: برچسب‌ها: تور ارمنستان تابستان 93, تور ارمنستان تیر 93, تورارمنستان, تور لحظه آخری ارمنستان ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: