دیدنی های ارمنستان
نوشته شده توسط : dellaram

یکشنبه 15 تیر 1393



 

جرموک ارمنستان

جرموک ارمنستان شهری در استان وایوتس‌جور  می باشد که در جنوب ارمنستان قرار گرفته است . جرموک ارمنستان آبشار زیبا و چشمه‌های معدنی آب گرم دارد و در دوره شوروی از مکانهای تفریحی و مورد علاقه در فصل تابستان بود. هم اکنون شهر جرموک ارمنستان تولیدات آب معدنی بسیار زیادی دارد و برای تبدیل مجدد جرموک ارمنستان به مرکز گردشگری دولت ارمنستان بسیار تلاش می‌کند. اسم جرموک به زبان ارمنی به معنی جای گرم می باشد.

مطالب مرتبط :
تورارمنستان , تور ارمنستان 93

تور ارمنستان لحظه آخری

 

 

دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان در شصت کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک واقع شده است. دریاچه سوان ارمنستان که بزرگ‌ترین و وسیع ترین دریاچهٔ قفقاز و از بزرگ‌ترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در جهان می باشد. در بلندای ۱۹۱۶ متری سطح دریا قرار گرفته است. این نام دریاچه سوان از ریشهٔ اورارتویی سیونا و به معنای سرزمین دریاچه‌ها نام گذاری شده است. تقریبا به این دریاچه 36 جویبار وارد می شود و  فقط رود هِرازدان می باشد که از دریاچه سوان سرچشمه می گیرد. نزدیک دریاچه سوان ارمنستان شهرستانی به نام دیلیجان و چشمه آب معدنی به این نام وجود دارد که از منطقه های گردشگری می باشد. مشهورترین ماهی قزل آلای دریاچه سوان ارمنستان به نام ایشخان یا شاهزاده می باشد .

 

مطالب مرتبط :
تورارمنستان , تور ارمنستان 93

تور ارمنستان لحظه آخری


 

 

kelisa jame armenia

کلیسای جامع اچمیادزین ارمنستان تقریبا سه قرن بعد از میلاد ساخته شده است و بنای این کلیسا هنوز هم بعد از این سالها پا برجا مانده است. کلیسای جامع اچمیادزین ارمنستان که نام اصلیش کلیسای واغارشاپات می باشد فقط از سنگ درست شده است و در ساختن بنا از ماده ساروج استفاده نکرده اند. کلیسا که از کلیساهای ارمنستان قدیمی می باشد به کلیسا جامع ارمنستان هم معروف می باشد.  کلیسای جامع اچمیادزین ارمنستان به دلیل اینکه فرهنگ و تاریخ مردم ارمنستان را نشان می دهد ، به یکی از دیدنی های خوب ارمنستان برای گردشگران و مسافران تبدیل شده است.

مطالب مرتبط :
تورارمنستان , تور ارمنستان 93

تور ارمنستان لحظه آخری


 
 

someae armenia

صومعه ارمنستان بر بالای کوه آراگات به ارتفاعی حدود دوهزار و سیصد متر از سطح دریا قرار دارد و دوران ساخت این بنا مربوط به قرن هفتم می باشد. این صومعه با نام ارمنی  به معنای"قلعه ای در ابرها می باشد. صومعه دارای امکاناتی مانند: سیستم گرمایشی و حمام می باشد. در مجاورت بنای این صومعه کلیسایی که متعلق به قرن یازدهم می باشد وجود دارد.

 

 

مطالب مرتبط :
تورارمنستان , تور ارمنستان 93

تور ارمنستان لحظه آخری






:: موضوعات مرتبط: تور ارمنستان , ,
:: برچسب‌ها: تورارمنستان , تور ارمنستان 93 , تور ارمنستان لحظه آخری ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: