دیدنی های کوش آداسی
نوشته شده توسط : dellaram

یکشنبه 15 تیر 1393

پارک ملی دیلک کوش آداسی

در نزدیکی کوش آداسی پارک ملی دیلک قرار گرفته است که از زیبایی های جذاب و طبیعی این جزیره است که در 7 ماه از سال از آوریل تا نوامبر از تفریحات و شنا کردن در ماه های تابستان از این پارک استفاده کنید و لذت ببرید. پارک ملی دیلک ازساعت 9  صبح تا ساعت  8 شب باز می باشد.در پارک آتش روشن کردن ممنوع است. به همین دلیل غذای سرد انتخاب خوبی می باشد یا از رستوران های مختلف ساحلی از غذاهای لذیذ بخورید و لذت ببرید .در این پارک چادر زدن ممنوع است و جایی برای ماندن وجود ندارد.

مطالب مرتبط :

 

غار کاراجا در کوش آداسی

در شهر کوش آداسی غار کاراجا قرار دارد رودخانه ای در آن وجود ندارد به  همبن جهت یک غار غیر فعال است به همین دلیل از شکافهای سقف قطرات آبی که می چکد ، باعث می شود انواع سنگ قطره ها بوجود بیاید . در داخل غار چند حوضچه کوچک و استخرهای تراوتن وجود دارد. رطوبت هوای داخل غار بیشتر به داخل افزایش می یابد. و از جاذبه های بسیار دیدنی و جذاب کوش آداسی می باشد. این غار از جمله غارهای بکری است که توانسته جذابیتهای خود را حفظ کند و برای علاقه مندان نیز جذاب و بی نظیر باشد.

مطالب مرتبط :

 

جزیره کبوتر در کوش آداسی

جزیری کبوتر جزیری کوچکی است که به شهر با یک جاده‌ی باریک متصل می‌شود . خانه‌ پرنده‌ها در فصل مهاجرت پرندگان می‌شود و به نوعی سمبل کوش‌آداسی می باشد . ساحلی خلوت و دنج دارد و برای مسافرانی که خواستار آرامش هستند و  دور از هیجان باشند جای بی نظیر و زیبایی است . ساحل زیبای جزیره در طلوع و غروب آفتاب منظره هایی فوق العاده را برای خود دارد و دیدن این مناظر زیبا بسیار آرامش بخش و هیجان انگیز است .

مطالب مرتبط :

  شهر تاریخی افسوس در کوش آداسی

از شهرهای مهم تمدن رومباستان شهر اِفسوس در آسیای صغیر می باشد. این شهر که در کناره رود مندرس کوچک و سواحل دریای اژه قرار گرفته است .این روزها به زبان ترکی اِفس نامیده می شود آثار باقی مانده از این شهر از لحاظ تاریخی جایگاه  و ارزش ویژه ای دارد. شهر قدیمی و تاریخی افسوس قدمتش به 6000 سال قبل از میلاد مسیح (ع) می‌رسد و تا کنون اشیای باستانی و بناهای تاریخی زیادی از زمانهای مختلف حیات انسان از جمله دوره و زمان نوسنگی در آن کشف شده‌ است . در آثارباستانی باقی مانده در این شهر بنای قدیمی کتابخانه ای  دیده می شود . کتابخانه تقریبا در حدود سال ۱۲۵ میلادی بوسیله ژولیوس آکویلا سلسوس برای یادبود و خاطره پدرش ساخته شد به این نام کتابخانه سلسوس مشهور شده است.

 

 

مطالب مرتبط :





:: موضوعات مرتبط: تور کوش آداسی , ,
:: برچسب‌ها: تور کوش آداسی رمضان 93 , تور کوش آداسی مرداد 93 , تور کوش آداسی عید فطر 93 , تور کوش آداسی تعطیلات مرداد 93 ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: