خلومد مشهد
نوشته شده توسط : dellaram

خلومد مشهد

خلومد  (اخلمد) مشهد

 هتل اترک 


اخلمد در مسیر جاده مشهد قوچان و به فاصله 84KM مشهد قرار دارد. فاصله جاده فرعی آن تا جاده آسیایی حدود 16KM است. در انتهای رودخانه پرآب آن دو آبشار وجود دارد که ارتفاع یکی از این آبشارها 23 متر میباشد . از روستای (اخلمد) تا آبشار حدود 3KM فاصله است که این مسیر را باید پیاده گذر کرد . باغات فراوان و میوه‌های آن مخصوصاً سیب اخلمد بسیار معروف و شناخته شده است .

 

باغ ملی مشهد

 

باغ ملی مشهد بوستانی کوچک است که در یکی از خیابان‌های قدیمی مشهد قرار دارد. این خیابان در زمانهای قدیم "ارگ" نام داشته و امروزه به نام امام خمینی(ره) شناخته میشود که در کنار بازار جنت قرار دارد . در زمانهای قدیم "ارگ شهر" یا ارگ اولیه جز املاک محمود سیستانی بود و. همچنین آب قنات رکن‌آباد که یکی از  قنات‌های معروف و قدیمی شهر مشهد میباشد نیز از وسط این باغ گذر میکرد. این باغ در سال 1345 شمسی بوسیله حاج‌ حسین ملک وقف شهرداری مشهد شد . 

 

پارک بزرگ ملت مشهد

 این پارک با مساحتی حدود 72 هکتار در سال 1345 اول بلوار وکیل‌آباد ساخته شده است . این مجموعه بزرگ یکی از بزرگترین و اصلیترین مجموعه های تفریحی و گردشگری و توریستی شهر مشهد بحساب می آید . این پارک شامل 4 ورودی است . این وروی ها ورودی شمالی (از بلوار معلم) , ورودی جنوبی (از وکیل آباد) , ورودی غربی ( از بلوار وکیل آباد) , ورودی شرقی (از بلوار آزادی) می باشد. همچنین ورودی جدیدی که در دست ساخت در این مجموعه می باشد از سمت شمل شرقی (از چهارراه آزاد شهر) می باشد.

 

 

بنای هارونیه مشهد

 بنای هارونیه یکی از مکانهای تاریخی مشهد است که در 600 متری  آرامگاه ابوالقاسم فردوسی قرار دارد. این مکان تاریخی که در قرن 8 ه.ق بر روی شهر تابران آن زمان ساخته شد. در کنار این مکان یک سنگ مشکی وجود دارد که نشان دهنده ی امام محمد غزالی است که در قرن 7 تا 8 هجری قمری زندگی میکردند. بنای هارونیه مشهد در مرکزیت شهر طوس قرار دارد . شکل این بنا به شکل مکعب میباشد . همچنین بنای هارونیه مشهد از زیبای و شگفت انگیزی خاصی برخوردار است. این بنا در 25 کیلومتری  جاده ی مشهد  واقع شده است.

 

 

موزه مرکزی مشهد

موزه مرکزی مشهد در سال 1324 هجری قمری بنا شده و یکی از باارزشترین  موزه های ایران به حساب می آید. این موزه در صحن امام خمینی (ره) قرار دارد و شامل مجموعه ای از سکه های بی همتا از دوره های مختلف تاریخ، اشیای عتیقه مسی، سنگی، طلایی، مفرغی و... است. در این موزه کتیبه های تاریخی و نسخه های ارزشمند تاریخی دیگری وجود دارد که به مراجعه کنندگان نمایش داده می شود. در حال حاضر  11قسمت در این موزه وجود دارد که اشیاء نفیس و گرانبها را از هم جدا کرده.





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: خلومد مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: