دیدنیهای مشهد
نوشته شده توسط : dellaram

باغ وحش وکیل اباد مشهد

باغ وحش وکیل اباد مشهد

 


باغ وحش وکیل اباد مشهد در نزدیکی کوهستان پارک مشهد واقع شده است. در این باغ وحش انواع پرندگان و حیوانات به دید عموم گذاشته شده اند. از این حیوانات می توان به انواع شیر, پلنگ, مرغابی, طاووس ,  جغد , عقاب ,  اهو , اسب , جغد , عقاب , اهو , شتر , گوزن , کبوتر ,  میمون , قرقاول , سیاه گوش , گربه جنگلی ,  شغال , روباه , شیر افریقایی , اردک , گراز , قوچ , بز وحشی , پلیکان سفید , ببر , تمساح ,  انواع مارها ,  لاک پشت و غیره اشاره کرد. همچنین در این باغ وحش موزه ای نیز از انواع پرندگان خشک شده نگهداری می کنند.
این باغ وحش در جنوب غربی مشهد و در کنار پارک جنگلی وکیل آبادمی باشد. در حال حاضر این باغ وحش , تنها باغ وحش مشهد می باشد.

 

شاندیز مشهد

شاندیز مشهد

شاندیز یکی  از شهرهای زیبای ایران در استان خراسان است  و در فاصله  پانزده کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. شهر ییلاقی و زیبای شاندیز۱۴۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در طول جغرافیایی پنجاه ونه درجه و عرض  سی و شش درجه قرار دارد. از جنوب به شهرستان نیشابور از شمال به میدان ولایت و  از غرب با چناران و  گلمکان از مشرق با طرقبه همسایه  است و  و دارای وسعتی حدود ۳۷۸۲۵ کیلومتر مربع است و شامل هفده روستا استمهمترین محصول تولیدی این شهر گیلاس است

 

 

 

 

مقبره پیر پالان دوز مشهد

 

 

 

مقبره پیر پالان دوز مشهد

 

 

 


مقبره پیر پالان دوز مشهد, مقبره ای می باشد تاریخی که در صحن مطهر امامم رضا(ع) واقع شده است . پیرپالان دوز يكي از عفرفاي شيعه مذهبف « ذَهَبيه » به نام شيخ محمد المفقتدي كارندهي می باشد.مردم مشهد اعتقاد دارند که شيخ محمد با اين كه از افراد پاک و نزدیک به خدا بوده است ولی خرج زندگی خودش را از سوی پالان دوزي يا پاره دوزي می چرخانده است, چون او دارای کرامات اخلاقی بوده است تمامی مردم مشهد به مقبره او احترام زیادی قائل هستند. به گفته افراد محلی قبل از ایشاان يكي از عرفاي مشهور توس به نام ابونصر سرّاج در اوايل سده پنجم در آن جا مدفون شده بوده.

 

 تور مشهد مهر 93

 

 

پارکهای جنگلی مشهد

 

 

 

پارکهای جنگلی مشهد

از مهمترین پارکهای جنگلی شهر مشهد بوستان بزرگ انقلاب و پارگ جنگلی وکیل آباد است.پارک بزرگ انقلاب که در حاشیه شهر مشهد است که در سال چهل تاسیس شد و دارای دویست و ده هکتار زمین تفریحی ،ورزشی،فرهنگی ،تفریحی و جنگلی است و پارک جنگلی وکیل آباد در شمال شرق مشهد است و با هفتاد هکتار و دارای رودخانه فصلی است

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: دیدنیهای مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: