مکانهاي ديدني کوالالامپور
نوشته شده توسط : dellaram

مکانهاي ديدني کوالالامپور


کوالالامپور پايتخت مالزي به حق تمام آسياست چرا که فرهنگ چيني هندو و اسلامي را در هم تنيده است .

 تنوع و گوناگوني فريبنده معماري کوالالامپور محصول دوران‌هاي‌ توسعه ناگهاني آن است؛ ساختمان‌هاي برازنده مستعمراتي در تضاد با بنا‌هاي بزرگ و بلندپروازي چون برج‌هاي دوقلوي پتروناس. به اين معجون، فستيوال‌هاي پرهياهوي شهر و بازار‌هاي خياباني را اضافه کنيد تا شهري باشد که ارزش گشت و گذار و کشف را داشته باشد. بيشترين لذت در اين شهر را مي‌توان در پرسه در خيابان‌ها، مراکز و بازار‌هاي خريد و در رستوران‌ها يافت. هواي کوالالامپور گرم و شرجي است و ترافيک و شلوغي گاهي فرساينده است، پس در طول روز زماني را براي آرام گرفتن در مراکز خريد با سيستم‌هاي خنک‌کننده در نظر بگيريد. بسياري از جاذبه‌هاي ديدني شهر در آخر هفته‌ها و تعطيلات شلوغ و مملو از مسافران تور مالزي و در طول روز‌هاي هفته خلوت هستند.


آکواريوم کوالالامپور
 

آکواريوم کوالالامپور - KL Aquaria 

يکي‌ از اماکن توريستي در مالزي اکواريوم کوالالامپور است. يک آکواريوم بسيار بزرگ که ميزبان 5000 گونه مختلف آبزيان مناطق حاره‌اي است. مجموعه شامل يک تونل شيشه‌اي زير آب به طول 90 متر، نمايشگاه‌هاي مختلف پوشش‌هاي گياهي و جانوران، آبزيان و گياهان دريايي، کيوسک‌هاي اطلاع‌رساني چندرسانه‌اي و فروشگاه هدايا است. برنامه‌هاي گوناگون آموزشي نيز بخشي از خدمات اين مجموعه است. تماشاي غذا دادن به کوسه‌ها يکي از جذاب‌ترين برنامه‌هاي اين آکواريوم برای مسافران تور مالزي است که همه روزه ساعت 15 اجرا مي‌شود.

 

برج دوقلو

 

برج‌هاي دوقلوي پتروناس - Petronas Twin Towers

بدون شک يکي‌ از نقاط ديدني‌ مالزي، برج‌هاي دوقلو در قلب کوالالامپور است. نماد شهر کوالالامپور جایی كه مسافران تور مالزي عكس گرفتن از آن را از دست نميدهند  ، دفتر مرکزي شرکت ملي نفت و گاز پتروناس و تا همين اواخر بلند‌ترين برج جهان. اين دو برج زرد رنگ چون دو راکت متصل به هم بر فراز آسمان کوالالامپور قد کشيده‌اند و تمثيلي تمام عيار از رشد شهابي کوالالامپور، معدني کوچک به کلان‌شهري فضايي، را رقم مي‌زنند. معمار آرژانتيني، سزار پلي، اين برج‌ها را با الهام و بهره‌گيري از تلفيق نماد‌هاي جشن‌هاي سنتي و هنر اسلامي خلق کرده است. بناي ستاره‌اي هشت وجهي از کاشي‌هاي دوره اسلامي مي‌آيند، پنج قسمت بنا از پنج رکن اسلام حکايت دارند و تاج برج‌ها نيز مناره‌هاي مساجد را به ياد مي‌آورند. اين برج‌هاي دوقلو با احتساب آنتن بالاي آن‌ها، 452 متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج 88 طبقه است و جمعا 78 آسانسور در اين دو ساختمان فعال هستند. اين دو برج از زير توسط مرکز خريد سوريا به هم متصل هستند، همچنين پلي طبقات 41 و 42 اين دو برج را به هم متصل مي‌کند. ارتفاع اين پل از سطح زمين 175 متر و طول آن 56 متر است. بازديد از اين پل رايگان است.



پارک پروانه کوالالامپور

 

پارک پروانه کوالالامپور - KL Butterfly Park

مجموعه‌اي حيرت‌انگيز از بيش از 6 هزار پروانه از 120 گونه مختلف در بوم طبيعي خود. پارک پروانه همچنين بيش از 15 هزار گياه و گونه‌هاي گياهي گوناگون براي بازآفريني فضاي جنگل‌هاي باراني را شامل مي‌شود و  مسافران تور مالزي از آن استقبال زيادي به عمل مياورند . برخي از پروانه‌هاي رنگين کماني که در قفس‌ها پرواز مي‌کنند هيولاوار بزرگ هستند. گالري حشرات نيز بخشي ديگر از مجموعه است، جايي که از هيبت هزارپاها و عنکبوت‌هاي مالزيايي به لرزه مي‌افتيد. فروشگاه پارک پروانه‌ها و ساير حشرات خشک‌شده را به فروش مي‌رساند.

 






موزه هنر‌هاي اسلامي مالزي

 

 

موزه هنر‌هاي اسلامي مالزي - Islamic Arts Museum

تاريخ جذاب اسلام در مالزي در موزه هنرهاي اسلامي به نمايش گذارده شده است، که يکي از بهترين مجموعه‌هاي هنر اسلامي در جهان است. بناي موزه خود مملو از جزئيات زيباي معماري اسلامي است و گالري‌هاي موزه انواع فرش، اشياء گوناگون، کاشي و سراميک، جواهرات، اسلحه‌ها، نسخ خطي و قرآن‌ها، و پارچه‌ها را به نمايش گذارده‌اند. موزه همچنين بخش‌هايي براي معرفي معماري اسلامي و همچنين هنر چين و هند دارد. ديدني‌هاي جذاب موزه شامل بازسازي يک اتاق دوره عثماني، طلاکاري‌ها و جواهرات و ماکت مساجد معروف در سراسر گيتي است. مجموعه همچنين شامل يک رستوران با غذاهاي خاورميانه‌اي و يک فروشگاه بي‌نظير از آثار هنري اسلامي با کيفيت بسيار عالي است.

 



موزه ملي مالزي

 

 

موزه ملي مالزي - National Museum of Malaysia


موزه ملي مالزي در بنايي به سبک خانه‌هاي سراوق (يکي از دو ايالت مالزي) دهه 1960ميلادي قرار دارد، اين موزه مجموعه نمايشگاه‌هايي از تاريخ، اقتصاد، هنر‌ها، صنايع و فرهنگ مالزي را به نمايش گذارده است. گالري‌ها به آرامي در حال نوسازي هستند اما به نظر مي‌رسد که بيشتر ويترين‌ها به دست‌آورد‌هاي امروزي اشراف و سياست‌مداران مالايي اختصاص يافته‌اند. ازجالب‌ترين بخش‌هاي موزه، مي‌توان به ويترين‌هاي فرهنگي در بناي اصلي اشاره کرد، گنج‌هايي از کشتي‌هاي غرق‌شده و خانه‌اي پادراز در حياط که قبلاً به سلطان ترنگانو تعلق داشته است. دفتر انجمن گردشگري مالزي در يک پاويليون چوبي در طبقه اول قرار دارد و تورهاي رايگان موزه به زبان‌هاي انگليسي و فرانسوي در ساعت 10 روزهاي سه‌شنبه و ساعت 11 روزهاي پنج‌شنبه از بليط فروشي به راه مي‌افتند.



مسجد نگارا

 

 

مسجد نگارا - Masjid Negara

مسجد بزرگ نِگارا، يا مسجد ملي مالزي، اصلي‌ترين نمازخانه مسلمانان کوالالامپور است. اين مسجد در 1965 تأسيس شد و طرح بناي آن از مسجد بزرگ مکه الهام گرفته شده. اين مسجد گنجايش 5000 نيايشگر را دارد و در ميان 13 هکتار باغ واقع شده‌است. گنبد چتري شکل و آبي رنگ آن هجده گوشه دارد که نشاني از 13 ايالت مالزي و پنج رکن اصلي اسلام هستند. يک مناره 74 متري بر فراز مسجد قرار دارد و صداي اذان آن را مي‌توان در تمامي چاينا‌تاون نيز شنيد. غيرمسلمانان نيز مي‌توانند خارج از زمان‌هاي نمازگذاري از مسجد بازديد کنند. پوشش مناسب براي ورود به مسجد اجباري است. در نزديکي اين مسجد آرامگاه بزرگان مالزي به نام مقام پهلوان قرار دارد.

 

 

محله چيني ها

 

 

محله چيني ها - China Town 

چاينا تاون يکي‌ از جذاب‌ترين مراکز خريد و از نقاط ديدني‌ مالزي است. محله چيني ها يا همان خيابان پتالينگ يکي از شلوغ ترين و پر رفت و آمد ترين مکانهاي خريد شهر کوالالامپور است و پاتوق مسافران تور مالزي است . اين بازار محل فروش اجناس بدلي و ارزان قيمت بوده و شما مي توانيد بدل خيلي از اجناس مارک دار و معروف در جهان را آنجا بيابيد . انواع ساعت هاي مچي ، پوشاک ، لوازم تزئيني ، کيف ، کفش و...از عمده اجناس ارزه شده در اين بازار است . چانه زني شيوه هميشگي و رسم معمول محله چيني هاست ، فروشنده ها بابت اجناس خود هر قيمتي به شما پيشنهاد کردند و هر چقدر هم به نظر شما ارزان بود باز هم جاي چانه زدن و ارزانتر خريدن هست ، خريداران اين اجناس بيشتر خارجي ها و بخصوص جهانگردان هستند چون براي خريدن يادگاري و سوغاتي با نرخ هاي ارزان ايده آل است .

 

بوکيت بينتانگ

 

 

بوکيت بينتانگ - Bukit Bintang

اصلي ترين خيابان توريستي کوالالامپور که اکثر هتلها ، رستورانهاي بين المللي و مراکز خريد را در آن مي توان يافت. منطقه اطراف تقاطع خيابان هاي بوکيت بينتانگ و سلطان اسماعيل جايي است که گردشگران معمولا با هر نوع توان مالي، همانند بسياري از مردم محلي، مدتي را جهت قدم زدن در آن صرف مي کنند. تعداد زياد مراکز خريد در اين منطقه امکانات خريد فراواني را ارايه مي کنند و اين در حاليست که پياده رو اطراف مرکز خريد Lot10 در شرق تقاطع، مسير بينتانگ يا Bintang Walk را به وجود آورده که جايگاه رديفي از کافه هاي مجلل با فروشندگاني خوش برخوردمي باشد.






برج کي ال

 

 

برج کي ال - KL Tower

برج کي ال يکي‌ از برجسته‌ترين بناهاي کشور مالزي است. اين برج مخابراتي که در بالاي منطقه بوکيت ناناس قرار دارد به لحاظ ارتفاع، چهارمين برج مرتفع دنيا مي‌باشد. در اين برج ميتوانيد از ارتفاع 421 متري شاهد منظره اي زيبا از شهر کوالالامپور باشيد. برج مخابراتي کي ال همه روزه پذيراي بازديد کنندگاني است که مي توانند با آسانسورهاي پر سرعت به بالاي برج رفته و با دوربين هاي نصب شده در بالاي برج تمام شهر را تماشا کنند.














غار ميمونها

 

 

غار ميمونها - Batu Caves

يکي‌ از مراکز توريستي مالزي باتو کيو يا غار ميمونها است. اين مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله هاي بسيار و منظره زيبا با يک مجسمه بزرگ از الهه اي هندو و چند معبد کوچک. اين غار که در سال  1881  ميلادي  به  وسيله  يک  جستجوگر آمريکايي کشف شد، در شمال  شهرکوالالامپور و درحدود 11 کيلومتري  مرکز  آن واقع گرديده. اين مکان در طول دوران استعمار به عنوان يک منطقه تفريحي و پس از آن مخفيگاهي  براي کمونيست ها  بود  و  امروزه  به  عنوان  محل مهمي  براي  عبادت، پرستش  و تجمع هندوها  است.

 








central-market_opt

 

 

بازار مرکزي - Central Market

پنجاه سال پيش اين بازار ميدان تره بار شهر کوالالامپور بوده و امروزه بصورت بنايي کلاسيک با سبکي خاص در آمده و محل فروش صنايع دستي و کارهاي هنري برای مسافران  تور مالزی  است. شما مي توانيد با بازديد از اين بازار ، علاوه بر آشنايي با قسمتي از فرهنگ و هنر مالزي توليدات عرضه شده در اين بازار را که جنبه يادبود و سوغاتي دارند با قيمتهاي مناسب خريداري نمائيد .


 

 

 

شهر آبي سان وي لاگون


شهر آبي سان وي لاگون - Sunway Lagoon

مجموعه تفريحي سان وي لاگون که بيشتر به خاطر پارک آبي آن معروف مي باشد يک مجموعه تفريحي و توريستي بزرگ مي باشد که در سال 1993 افتتاح شده و در چند سال گذشته همواره  رتبه اول درجذب گردشگر  تور مالزی  را به خود اختصاص داده است و توصيه مي کنيم حتما در سفر به مالزي يک روز کامل وقت خود را به اين مجموعه اختصاص دهيد. مجموعه توريستي سان وي لاگون از 3 بخش مجزا تشکيل شده و در مجاورت آن يک مرکز فروشگاهي بسيار بزرگ و مدرن قرار دارد که در بخش جديد اين مجتمع اکثر برندهاي معروف و معتبر عرضه مي شوند 










ارتفاعات گنتينگ

 

 

ارتفاعات گنتينگ - Genting Highlands

ارتفاعات و شهر بازي گنتينگ يکي از نقاط تفريحي و ديدني مالزي و جذاب برای مسافران  تور مالزی در قسمت شمالي پايتخت اين کشور كوالالامپور مي‌باشد. مجموعه گنتينگ با پنج هتل متفاوت از يک مجموعه با بيش از ده هزار اتاق يکي از بزرگترين مجموعه هتل‌هاي جهان است. در اين مجموعه پارک بازي در فضاي باز و همچنين پارک بازي در فضاي بسته وجود دارد. تعداد زيادي فروشگاه و رستوران متنوع در اين مجموعه وجود دارد که روزانه ميهمان هزاران گردشگراز نقاط مختلف دنيا و بويژه  آسياي شرقي هستند.ب راي رسيدن به ارتفاعات گنتينگ مي‌توان ازتله كابين مجموعه استفاده کرد که حدود 3?38 کيلومتر طول دارد و بلندترين و سريع‌ترين تله کابين آسياي جنوب شرقي قلمداد شده است. سيرك بزرگ گنتينگ, نمايشگاه دنياي سنگ‌ها و نيز امکاناتي بسيار متنوع ديگر در اين مجموعه به جذابيتهاي آن مي افزايد.

 





:: برچسب‌ها: مکانهاي ديدني کوالالامپور ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: