شهر ممنوعه چین
نوشته شده توسط : dellaram

شهر ممنوعه چین

شهر ممنوعه که به روایتی وسیع ترین و کاملترین مجموعه معماری چوبی دنیاست در سال 1406 میلادی با دستور "جو دی" دومین امپراتور سلسله مینگ آغاز و ظرف 14 سال ساخته شد. این اثر حدود 72 هکتار مساحت دارد و دیواری با ارتفاع 10 متر و خندقی با عرض 52 متر دور تا دور این مجموعه را فرا گرفته است. دیوار های این مجموعه بسیار ضخیم هستند و طوری طراحی شده اند که در برابر آتش توپخانه آن زمان مقاوم بوده اند.در تور چین 94 از دیدن این مکان لذت خواهید برد.

 

 

 

این اثر نادر با ساختگاهی مستطیل شکل مساحتی حدود ۷۲ هکتار را در برمی گیرد. ابعاد آن ۹۶۱ متر طول در امتداد شمال به جنوب و ۷۵۳ متر عرض در امتداد شرق به غرب است. دیواری با ارتفاع ۱۰ متر و خندقی با عرض ۵۲ متر دورتا دور مجموعه را فراگرفته‌است. دیوار در هر ضلع خود یک دروازه را جای داده‌است.در تور چین نوروز 94 به دیدن این جاذبه توریستی بروید.

 

 تعداد قصرها و اتاق‌ها در شهر ممنوعه بسیار زیاد است. می‌گویند جمعاً ۹۹۹۹٫۵ اتاق در آن وجود دارد. به اعتقاد پیشینیان چینی، اقامتگاه امپراتوران آسمانی دارای ۱۰ هزار اتاق است و امپراتورانی که پسر امپراتور آسمانی دانسته می‌شدند باید خویشتندار بوده و نمی‌بایست از شمار اتاق‌های امپراتور آسمانی تجاوز می‌کردند. از این رو شمار اتاق‌های شهر ممنوعه نیم اتاق کمتر از شمار اتاق‌های کاخ آسمانی است.در تور چین عید 94 از بازدید این مکان لذت خواهید برد.

 

 

 مطالب مرتبط:





:: موضوعات مرتبط: تور چین , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های چین , جاذبه های چین , مناطق توریستی چین , جاذبه های گردشگری چین ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: