استانبول
نوشته شده توسط : dellaram

کلیسای چورا استانبول

 کلیسا چورا که اوایل به منظور کلیسای بیزانسی بنا شده بود بعدها به مسجد تبدیل شد و امروزه به يك  موزه براي بازديد مسافران تور استانبول تبديل شده . موزائیک ها و کاشی های زیبای این کلیسا، نمونه باقیمانده از هنر بیزانسی در دنیا است. بخش هایی از این کیلیسا در سال 400 بنا شده است، ولی ساختمانی که ما امروزه می بینیم حدودا در سال 1500 بنا شده . این کلیسا تقریباً در سه مایلی شمال غربی سلطان احمد واقع شده .  ورودی این موزه برای بازدید 6 دلار آمریکا میباشد.

 

جزایر دریای مرمر در آبهای استانبول

 در بخش آسیایی و اروپایی استانبول و در بخش خط های ساحلی دریای مرمر از هرطرف که به دریا نگاه  میکنید جزیره های زیبای  دیده میشود این 4 جزیره به نامهای "کئنالی آدا ، بوئرگازآدا، حئیبلی آدا ، و بئیوک آدا " زیبا ترین منظره های طبییعی دنیا را دارد و بسيار مورد توجه مسافران تور استانبول ميباشد .  از جذابیتهای دیگر این جزیره ها این است که دراین جزیرهها اتومبیل وجود ندارد و همه ساکنان این جزیره از درشکه برای رفت وآمداستفاده میکنند که این مسئله برای مسافران تور استانبول  هم صادق میباشد . هر سال هزاران مسافر تور استانبول به این جزایر سفر میکنند .

 

کاخ چراغان استانبول

 تنگه خلیج یکی از زیبا ترین  مکانها برای ساخت کاخ  برای سلطانها و پادشاهان بود . با گذشت زمان بسیاری از آنها از تخریب شد و از بین رفت . چراغان نیز که یکی از کاخ های بزرگ است در سال 1910 سوخته شده  که در سال 1871 بجای قصر چوبی قدیمی به دستور سلطان عبدالعزیز و توسط معمار سرکیس بالیان بنا شد. مدت ساخت این کاخ 4سال بود که هزینهای آن برابر با 4میلیون طلا بوده . سقف و بخش میانی این کاخ از جنس چوب و دیوارهای آن از سنگ مرمر پوشیده شده . ستونهای این کاخ که نمونه بسیار زیبایی از حجاری است كه توجه مسافران تور استانبول و بازديد كنندگان را به خود جلب مينمايد  ، تکمیل کننده خوبی برای فرشهای گرانبهای کاخ بوده . اتاقها با قالیهای نفیس پوشیده شده و مبلمان از آب طلا و صدف است . کاخ چراغان هم مانند سایر قصرهای تنگه میزبان جلسات بسیاری بوده است . این کاخ زیبا از طریق  یک پل به کاخ یلدیز متصل بود . اطراف جاده با دیوارهای بلندی محاصره شده . این اثر که سالهای زیادی بصورت خرابه مانده بود با انجام تعمیراتی دوباره احیا گردید و با اضافه کردن بعضی تاسیسات امروزه به یک هتل 5 ستاره زیبا  براي اقامت مسافران  تور استانبول تبدیل شده است.





:: برچسب‌ها: استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: