پیدایش جزیره کیش
نوشته شده توسط : dellaram

پیدایش جزیره کیش

اين روزها كه بحث تور کیش زمستان 92  داغ است بر آن شديم تا در مورد پیدایش جزیره کیش مطلبي بنويسيم .  نزدیك به دویست  میلیون سال پیش ،  در راستای  تحرك  صفحه های بزرگ قاره ها و فشار آنها بریكدیگر  که  چین خوردگی ها و پدیده کوه زائی را به دنبال داشت ، شبه جزیره ی عربستان همراه با صفحه ی قاره ی آفریقا به سمت  شمال پیشروی كرد ، و از همین رو  از افریقا منفك گردید  شد و به آسیا وصل شد . فشار حاصل  از اثر این جابه جایی که از جنوب غربی به ایران وارد شد، سبب  چین خوردگی بزرگ  این قسمت  از فلات ایران به شكل  ارتفاعات زاگرس گردید و رشته کوه های آن عمود بر راستای این فشار تشكیل شدند . بیشینه  ارتفاع رشته کوه های زاگرس به واسطه این جا به جایی بزرگ  قله دنا با ارتفاع 4409 متر در کهكیلویه و بو یر احمد میباشد .

  ارتفاع رشته کوه های زاگرس از قله دنا به آرامی  در جهت خلیج فارس كاسته میشود ، ادامه ی آن در ژرفای آب های خلیج فارس به صورت چین خوردگی هائی در زیر آب پنهان میشود . جزیره کیش ، هندورابی ، لاوان  و جزایر دیگر تنگه ی هرمز در خلیج فارس، بخشی از تاقدیس های این چین خوردگی ها و از سازه های زاگرس به حساب میایند . 

به اميد اينكه از تور کیش دی 92 خود لذت بريد بازديد از مراكزي مانند سافاری كيش ، باف پرندگان و... را فراموش نكنيد. برای خريد نيز ميتوانيد بازار پرديس كيش را انتخاب نماييد





:: برچسب‌ها: پیدایش جزیره کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: